sobota, 6 czerwca 2015

Zagadka nr 3 - 3 żarówki

Ja nie zgadłem, komu się uda?

Mamy dwa pomieszczenia połączone dość długim korytarzem. Znajdujemy się w pierwszym pomieszczeniu, w którym są trzy włączniki. W drugim pomieszczeniu zwisają z sufitu trzy żarówki. Możemy przejść z pierwszego pomieszczenia do drugiego, ale wrócić się nie możemy (np. drzwi się zamykają po przejściu i już nie otwierają).

Pytanie: W jaki sposób stwierdzić, który z włącznik jest do której żarówki, jeśli z pierwszego pomieszczenia nie widać, czy żarówka świeci się w drugim? 
 
 

8 komentarzy:

  1. Włączamy jeden włącznik (np.1), czekamy kilka minut... następnie włączamy drugi włącznik (np. 2) i szybko biegniemy do drugiego pomieszczenia. Żarówka, która się świeci i jest gorąca będzie od włącznika nr 1... żarówka, która się świeci ale nie jest jeszcze gorąca jest od włącznika nr 2... żarówka, która się nie świeci jest od włącznika nr 3 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super,
      oczywiście żarówka, która się "nie" świeci i jest gorąca jest od włącznika nr 1 :D

      Usuń
  2. faktycznie tak brzmi lepiej ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie jeśli chodzi o mnie to ja się na technicznych sprawach oświetlenia nie znam, ale jestem przekonana, że warto jest korzystać z oświetlenia LED. Bardzo ciekawie na stronie https://sklep.neonica.pl/jaka-tasma-led-do-kuchni napisano o tym jak taśmy LED można wykorzystać w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. W dzisiejszych czasach trudno jest znaleźć usługi na wysokim poziomie, dlatego tak ważne jest, by polegać na sprawdzonych specjalistach. https://elektryk-wroclaw.pl/ to zespół, który nie tylko szybko odpowiada na zgłoszenia, ale również oferuje konkurencyjne ceny i solidne doradztwo. Ich transparentność w zakresie kosztów i terminów wykonania pracy jest dla mnie kluczowa.

    OdpowiedzUsuń