Jesteś dyrektorem handlowym. Posiadasz sieć punktów w całym kraju. Twoje wynagrodzenie, zależy oczywiście od poziomu sprzedaży w całej sieci. Postanawiasz zmobilizować swoich sprzedawców do lepszego działania. Ogłaszasz konkurs "Kto sprzeda więcej". Dla zwycięzców przewidziałeś sporą sumkę.
Pogorszyła się współpraca pomiędzy sprzedawcami. Nikt nie będzie pomagał konkurencji. Gdy do mnie przyjdzie klient po towar, którego akurat nie mam w magazynie to nie wyślę, go do kolegi, bo obniży moje szanse na wygraną. Nie podzielę się też z kolegą spostrzeżeniami co do klientów i nie przekaże wiedzy młodszym sprzedawcą.
Drugi rezultat:
"Sprzedać jak najwięcej przed końcem konkursu". To hasło przysłoniło sprzedawcą zadanie firmy jakim jest budowanie zaufania i lojalności klienta. Klient był agresywnie namawiany na jak największe zakupy, a kto nie robił wrażenia że go stać, był lekceważony. Szkoda było na niego czasu.
Pamiętaj:
Żeby ktoś wygrał, ktoś musi przegrać!
Źródło: Doktryna Jakości
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz