poniedziałek, 27 lipca 2015

Problemy wynikają z systemu, nie pracowników

Oobserwacja dokonana przez Edwardsa Deminga i Josepha Jurana, którzy na podstawie wielu badań przeprowadzonych w Japonii stwierdzili, co następuje:

85% problemów z jakością wynika z błędów w systemie, a tylko 15% można przypisać pracownikom.


Deming, po przeprowadzeniu analogicznych badań w USA, podniósł później udział problemów wynikających z systemu do ponad 95%. Te odkrycia miały fundamentalne znaczenie dla kwestii poszukiwania źródeł błędów i niepowodzeń. Zamiast karać i „naprawiać” ludzi, najczęściej należy naprawić system.

Źródło: Doktryna Jakości

1 komentarz:

  1. W zasadzie to prawda, pracownicy w głównej mierze odpowiadają za problemy. Dlatego ważne, by kadra menadżerska była odpowiednio przygotowana do wykonywania zadań. Z mojej strony polecam warsztaty oferowane przez https://www.impactinternational.com/polska/service/wzmacnianie-przywodztwa

    OdpowiedzUsuń