czwartek, 28 maja 2015

Jak zwiększyć sprzedaż

Wyobraź sobie, że pracujesz w Colgate i sprzedajesz pasty do zębów. Rynek jest nasycony, większość osób stosuje pastę. A zarząd pyta co zrobić aby zwiększyć sprzedaż? Promocja? Nowa reklama?

Konkurs! Na pomysł jak zwiększyć sprzedaż!
Kto wygrał? Sprzątaczka! Pomysł: zwiększyć otwór w tubce!

Wcześniej w tubkach pasty do zębów był bardzo mały otwór, zaledwie 2-milimetrowy. Wtedy jego idea wydała się banalna i nieracjonalna, choć Colgate zdecydowała się zaryzykować i spróbować. Wynik tego posunięcia zna każdy człowiek, który czyści zęby – otwór w tubkach jest do dziś dużych rozmiarów. Cała intryga polegała na tym, aby poprzez zwiększenie średnicy otworu zwiększyć ilość jednorazowo zużywanej pasty. W rezultacie konsumenci musieli częściej kupować nową tubkę i sprzedaż wzrosła.

Jedna z zasad Kaizen mówi:

„Bierz pomysły od Wszystkich”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz